În ciuda unei întregi industrii dedicate acesteia, foarte puțini oameni știu ce este pregatireapentru tipar/print. „Prepress” este utilizat în industria tipografiei pentru a face referire la toate activitățile unei imprimări comerciale după ce primesc o comandă și o grafică corespunzătoare de la un client, dar înainte de începerea lucrării efective.
Când produceți o carte de vizită, o revistă sau orice tip de lucrări grafice și o trimiteți la o printat sau tipar, departamentul se ocupă de verificarea acesteia pentru a vă asigura că este gata să fie tipărit fără probleme, cum ar fi redarea corectă a culorii sau probleme legate de dimensiuni. .
Profesioniștii moderni din prepress, de obicei, își separă sarcinile în trei etape:
Etapa 1: Verificarea
Prima etapă a procesului de preimprimare începe imediat după ce fișierul grafic este creat și trimis la tipărire. În timpul verificării, tehnicieni instruiți și cu experiență se asigură că fișierul conține toate elementele necesare pentru a fi supus unui proces de imprimare reușit.
De exemplu, graficele sunt verificate pentru a vă asigura că imaginile au rezoluția și formatul corespunzător, Pantone Matching System / Culoarea CMYK este configurată, toate fonturile sunt incluse și toate elementele de dispunere, cum ar fi marcaje de decupare, marcajele de centrare și indoire.
Adesea, profesioniștii, în funcție de software-ul folosit pentru a-l crea, vor trebui să transforme fișierul original într-un format mai ușor de imprimat, cum ar fi PDF.
Mai simplu, verificarea este un pas crucial în care problemele de imprimare potențiale sunt surprinse la începutul procesului. Cu toate acestea, marea majoritate a tehnicienilor de presă nu găsesc sau corectează nicio greșeală de gramatică sau de ortografie, așa că este recomandat ca tehnoredactorii și clienții să se asigure ca informatiile sunt corecte.
Etapa 2: Crearea unui etalon (proof)
După ce fișierul grafic este aprobat în prima etapă, acesta este gata să treacă la a doua etapă de preimprimare – creând un proof. Un proof este reprezentarea corecta a modului în care va apărea lucrarea finalizată atunci când va fi tipărită.
În majoritatea proiectelor, cum ar fi cărțile poștale sau cărțile de vizită, dovezile sunt de obicei create în format PDF. Întrucât PDF-urile sunt fișiere electronice, acestea pot fi trimise prin e-mail clienților pentru o aprobare rapidă și rapidă.
Scopul principal al celei de-a doua etape este de a asigura atât profesioniștii de tipografie cât și clienții sunt de acord complet cu privire la rezultatul dorit. De asemenea, dacă proiectul dvs. implică orice tip de operațiuni de finisare, precum pliere sau legare – cum ar fi cu broșuri sau cărți – este adesea creată o dovadă fizică. Acest lucru ajută la demonstrarea modului în care va fi construită lucrarea finală, ordinea paginilor sale, unde va fi pliată etc.
Etapa 3 – Plăcuțe de tipărire (în cazul preimprimării offset)
Dacă lucrarea necesită o presă digitală, atunci lucrarea de preimprimare este practic terminată. Fișierul grafic este trimis electronic direct presei, fără a fi necesară crearea de plăci de imprimare.
Deși instalațiile comerciale moderne de tipărire se orientează tot mai mult către tipărirea digitală, multe companii utilizează în continuare aceeași metodă de compensare încercată și adevărată care a fost standardul de aur în industrie de mai bine de un secol.
Dacă proiectul este trimis către o presă offset, necesită crearea de plăci de imprimare în momentul în care este aprobat în a doua etapă. Plăcile de imprimare sunt fabricate din plastic, cauciuc, metal, hârtie și alte materiale. Principalul lor scop este de a transfera în mod corespunzător imaginile în carton, hârtie sau alte substanțe, iar acest lucru este obținut folosind procese fotomecanice, fotochimice sau cu laser pentru a înregistra imaginea pe placa de imprimare.
În acest moment, începe rularea efectivă, punând capăt procesului de proof. De acolo, imprimanta permite presei să își facă treaba, verificând dacă calitatea rămâne consecventă pe toată durata rulării, înainte de a trimite expedierea către client. Atât, cât și la primire, este necesară o etapă suplimentară de control al calității sau eșantionare pentru a asigura clientului căreia i se oferă exact ceea ce i-a cerut. Din nou, software-ul de corectare digitală devine de neprețuit aici, dar este doar o singură componentă cheie a procesului de preimprimare, care, în ansamblu, stabilește scena pentru o execuție de tipărire reușită.